eReolen

eReolen er de danske folkebibliotekers landsdækkende tilbud med e-bøger, lydbøger og podcasts fra mere end 700 danske forlag.

Desuden indeholder eReolen et udvalg af lydbøger og ebøger på engelsk fra det amerikanske firma Overdrive. De engelske titler fra Overdrive er også tilgængelige på eReolenglobal.dk og i appen ”Libby”.

eReolen findes som app til iOS og Android og som hjemmeside på www.ereolen.dk.

Det daglige arbejde med drift og udvikling af eReolen varetages af Team eReolen i ITK, Aarhus Kommune. Desuden bidrager medarbejdere fra en række folkebiblioteker til eReolens drift - du kan se alle eReolens medarbejdere og deltagerne i arbejdsgrupperne ved at klikke her.

Formidling

På eReolen vægter vi formidlingen højt. Hver uge producerer redaktionen artikler og karruseller til forsiden samt til de mange inspirationssider, og vi stræber efter at formidle både bred og smal litteratur i mange genrer og til alle målgrupper.

Som bibliotek er I altid velkomne til at bruge eReolens formidling og materialer på jeres egne platforme. Vi producerer løbende markedsføringsmaterialer til brug på sociale medier, hjemmesider, skærme m.m.

Kontakt

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på redaktionen@ereolen.dk.

Privatlivspolitik

Læs eReolens privatlivspolitik her

Tilgængelighedserklæring

eReolens hjemmeside overholder standarden delvist (overholder de fleste krav). Læs tilgængelighedserklæringen her.

eReolens app overholder standarden delvist (overholder de fleste krav). Læs tilgængelighedserklæringen her.

Den digitale medieudvikling og bibliotekernes rolle

Det Digitale Folkebibliotek har med støtte fra Slots- og Kulturstyrelsen fået udarbejdet en analyse af bibliotekernes og eReolens rolle på det digitale litterære marked.

Læs rapporten her