Nyt om Next

Relevant for billetsystemknap

Med release 2024.35.1 implementerede vi en knap på arrangementsserier, hvor I kan indikere om jeres billetsystem skal lave en billet til arrangementet, som automatisk opdateres. Til dem som bruger Place2book, så har de nu tilpasset deres system, så det virker.

Modal til dagens åbningstider

Hvis en bruger trykker på uret i hovedmenuen, så åbner et modul med dagens åbningstider. Hvis bibliotekerne ønsker at uret har en anden funktion, så kan man indstille dette i konfigurationen “Åbningstider link” i “Generelle indstillinger”.

Fritekstsøgning på artikel- og arrangementslisterne

Nu kan brugerne søge efter indhold på artikel- og arrangementslisterne (/arrangementer og /artikler), så de for eksempel kan genfinde det arrangement, som de har set på en plakat på biblioteket.

Forbedringer og fejlrettelser

Vi har lavet flere mindre forbedringer til materialernes 'Find på hylden', der burde gøre oversigten mere forståeligt og pæn. Webforms har fået flere rettelser og der er et par flere på vej. Proxy url'er virker igen.

Det Digitale Børnebibliotek integreres på den lokale hjemmeside

På bestyrelsesmødet d. 27. august blev det besluttet, at webdelen af Det Digitale Børnebibliotek skal integreres i de lokale bibliotekshjemmesider frem for at have sit eget site. Dette vil samle lokal og national formidling ét sted. Integration på de lokale sider vil samtidig forenkle bibliotekernes digitale platformspakke og tydeliggøre det lokale bibliotek som afsender.

Udviklingen af den nye børneløsning er allerede i gang og forventes lanceret senest maj 2025. Bibliotekernes Nationale Redaktion (der laver indhold til eReolen GO i dag) vil fortsætte med at producere relevant litteraturformidling til børn, som vil blive en central del af den nye løsning.

Status på udrulning af Folkebibliotekernes CMS pr 30. september 2024

•    78 biblioteker er live
•    17 biblioteker følger og de sidste overgår medio januar 2025

Vi deltager i et møde for de fynske folkebiblioteker på Odense Centralbibliotek mandag d. 7. oktober, hvor vi vil redegøre for udrulningsprocessen, organiseringen af supporten, udviklingsønsker og den nye måde at søge på i FB CMS – vi glæder os til at se jer, der skal med!

Husk webinar tirsdag d. 8. oktober

-     der forhåbentlig vil gøre dig klogere på:

•    Ny delingsplatform (afløseren for BPI)
•    Børnesite  - sådan går det
•    Folkebibliotekernes CMS