CMS: Vigtig information og tidsplan for overgang til Nets EASY

I næste release, release 35, vil CMS’et blive koblet op til Nets’ nye betalingsløsning, Easy. Læs om tidsplan og forløb for overgang til den nye løsning her

NETS’ betalingsplatform DIBS (også kaldet D2), som i dag anvendes af bibliotekerne til betaling af mellemværender i DDB CMS, lukker pr. 26.04.2022 og bliver erstattet af Nets’ nye løsning, Easy.
Hvis I har indgået aftale med Nets om den nye løsning, skal I være opmærksomme på tidsplanen og de steps, som I skal igennem i forbindelse med overgangen.

Test modulet i uge 10

Næste release, Release 35, indeholder integration til Easy. Den vil blive lagt ud til test på jeres staging-sites i uge 10. Vi anbefaler, at I tester og afprøver det nye modul i den periode.
Når releasen er klar på staging, sender vi et nyhedsbrev med vejledning om opsætning ud til jer.

Vigtigt: Gå over på den nye løsning senest i uge 14

Når releasen frigives til drift, sender vi et nyhedsbrev ud. Det er vigtigt, at I herefter bestiller tid ved DBC til at blive opgraderet.

Releasen vil være klar til drift senest uge 13, og I skal derfor forvente at skulle bestille tid ved  DBC i uge 13 eller 14 til at gå på.Dette gælder specifikt for biblioteker, som skal over på Nets Easy.

Biblioteker, som ikke skal benytte Easy, kan bestille tid til at komme på release 35 ved DBC efter påske, altså fra og med uge 17.

De biblioteker, der fremadrettet kun vil benytte ØiR løsningen skal i forbindelse med releasen blot sikre sig, at de hverken har Dibs eller Nets Easy modulerne slået til.