Guldknappen: Opdater fejlbeskeden til jeres brugere

Flere bestillinger hos Digital Artikelservice bliver afvist

I sidste uge havde Det Kongelige Bibliotek et nedbrud, som også påvirkede Digital Artikelservice, og betød, at servicen ikke kunne modtage bestillinger.
Fredag meddelte Det Kongelige Bibliotek, at problemet var løst, og at servicen var tilbage i normal drift.

Desværre er der fortsat problemer i den normale drift i selve servicen, som betyder, at nogle bestillinger afvises. Vi hjælper i øjeblikket Det Kongelige Bibliotek med at afdække omfanget, samt hvad der kan gøres for at nedbringe det.

Opdater fejlbeskeden til jeres brugere

Slutbrugere, der forsøger at gennemføre en bestilling, der afvises, møder fejlmeddelelsen: ”Your order did not succeed. Please contact your library”. Derfor kan biblioteker, der har valgt at aktivere Guldknappen med fordel oversætte dén tekst-streng.

Det gør I sådan her:

1)     Gå på /admin/config/regional/translate/translate

2)     Søg på “order did not succeed”

3)     Klik på “Redigér” og skriv ”Artiklen kan ikke bestilles. Kontakt dit bibliotek, hvis de skal prøve at skaffe en fysisk kopi.” ell. lign. og klik ”Gem”.

4)     Ignorer fejlbeskeden og tøm cacher.