Release 35 er klar til drift

Den nyeste opgradering af DDB CMS (release 35) har været til test hos jer på bibliotekerne og er nu klar til drift.

Release 35 indeholder integration til Nets Easy, der afløser Dibs. Redaktørbiblioteker, der skal benytte Nets Easy, skal bestille tid hos DBC til at blive opgraderet i uge 13 eller 14.

Sådan går I i produktion med opgraderingen

For redaktørbiblioteker

• Redaktørbiblioteker, der skal benytte Nets Easy: Det er vigtigt, at I bestiller tid ved DBC til at blive opgraderet i uge 13 eller senest uge 14. Dette gælder specifikt for biblioteker, som skal over på Nets Easy. Når I bestiller tid hos DBC skal I oplyse tydeligt, at Easy-betaling skal aktiveres.
  • Redaktørbiblioteker der ikke skal benytte Nets-Easy:Biblioteker, som ikke skal benytte Nets Easy, kan bestille tid til at komme på release 35 ved DBC efter påske, altså fra og med uge 17, og senest 2.5.22. Bestillinger indsendt i uge 16 besvares ugen efter. DIBS-modulerne deaktiveres automatisk d. 25/4 hos redaktørbiblioteker, der endnu ikke er opgraderet.

For webmaster - og programmørbiblioteker:

Biblioteker med programmør- eller webmasterhostingplan kan opgradere til versionen ding2-7.x-6.5.0, som ligger klar.

Webmaster og -programmørbiblioteker, der skal benytte Nets Easy-betaling, skal  selv deaktivere Dibs modulerne, og aktivere Easy modulerne:

• Log ind som admin-bruger i DDB CMS og klik på menupunktet “Moduler” (sti: /admin/modules).
  • Find DIBS-modulerne ved at skrive "dibs" i Filter list-feltet.
  • Deaktiver modulet Ding DIBS (ding_dibs). Deaktiver dernæst modulet DIBS (dibs).
  • Find EASY-modulerne ved at skrive "easy" i Filter list-feltet.
  • Aktiver modulerne Ding debt easy (ding_debt_easy) og Ding debt Easy reports (ding_debt_easy_reports).

Sådan konfigurerer I Nets Easy

Find jeres Nets EASY live-nøgler og hav dem klar
Biblioteker, der har indgået aftale om EASY hos Nets, har et login til EASY portalen (URL: https://portal.dibspayment.eu). EASY portalen stilles til rådighed af NETS for deres EASY kunder. I EASY portalen kan man finde de integrationsnøgler, som opsætning af EASY i DDB CMS kræver.

• Log ind i EASY Portalen (URL: https://portal.dibspayment.eu)
  • Tjek at kontoen er i live-tilstand og ikke i test-tilstand. Ses på indikator i øverste højre hjørne.
  • I venstremenuen udfold menupunktet "Firmaet" og tryk på undermenupunktet "Integration"
  • Du skal bruge indholdet af felterne "Live miljø - Hemmelig nøgle" og "Live miljø - Checkout nøgle"

Konfigurer EASY-integrationen i CMS

EASY-integrationen konfigureres under via Indstillinger -> Betaling – Nets Easy Payment settings (sti:admin/config/payment/ding_debt_easy)

• Indsæt EASY live-nøgler.
  • Tilret tekster for betalingsbetingelser og brugervilkår.
  • Udvælg understøttede korttyper

Læs mere i DDB CMS manualen her.
Se alle sager i releasen her