Webinar: Biblioteksbrugernes forhold til tekstlicenserne

Hvilke barrierer møder brugerne i forhold til tekstlicenser?

Det har vi undersøgt og resultaterne deler vi med jer til et webinar d. 24. januar kl.09 - 10.

Tekstlicenser gemmer sig under navne som netmedier, e-materialer, ebib og mange andre.

• Ved brugerne, hvad de ord dækker over?
  • Hvordan får de øjnene op for al den viden bibliotekerne giver adgang til gennem de lokale bibliotekers hjemmesider?
  • Er det overhovedet vedkommende for dem?
  • Spilder vi bare tid og penge på at formidle indhold til borgere som er uinteresserede
  • Eller ligger problemet måske i designet af vores hjemmesider, som skjuler de digitale tilbud for borgerne?

Det er nogle af de spørgsmål vi forsøger at besvare i projektet, ”Biblioteksbrugernes forhold til tekstlicenserne”  som er gennemført med støttemidler fra Slots-og Kulturstyrelsen.

Der er tale om et modningsprojekt, baseret på en brugerundersøgelse gennemført på 10 folkebibliotekers hjemmesider med over 300 besvarelser og kvalitative interviews med 11 biblioteksbrugere.

På dette webinar fortæller vi om de erfaringer, vi har gjort os i projektet, og hvilke anbefalinger vi gerne vil videregive til jer på bibliotekerne, der arbejder med formidling af bibliotekernes digitale indhold samt tage med i udviklingen af Folkebibliotekernes CMS.

Webinaret bliver afholdt digitalt d.24.januar kl.09:00 – 10:00

Tilmelding til webinar om "Biblioteksbrugernes forhold til tekstlicenserne"

Husk ikke at indsætte dit CPR-nummer eller andre personfølsomme oplysninger i formularen. Læs mere i vores privatlivspolitik.