FAKTOR hjælper dig fra intuition til fakta

Flere og flere biblioteker er i gang med at opdage, hvordan fakta med fordel kan erstatte intuition i alt fra materialeopstilling til vagtplanlægning.

Vi har talt med 3 biblioteksansatte om, hvordan de med hjælp fra statistik-værktøjet FAKTOR har skabt resultater og fået nye indsigter, der kommer alle til gode.

Mød Monica Skov Madsen, Roskilde Bibliotekerne, som bruger statistikken i vagtplanlægningen og til at dokumentere opadtil, hvor mange timer, der er brug for i driften, når der skal diskuteres nyansættelser.

Læs interviewet med Monica Skov Madsen, Fra intuition til hårde facts, her

Mød Kasper Thalund, Helsingør Bibliotek, der er med i størstedelen af bibliotekets projekter, hvor han bruger statistikken til alt fra problemløsning til fondsansøgninger.

Læs interviewet med Kasper Thalund, ”Vi ville nationalt kunne løfte vores udlån, hvis vi lærte af hinanden.” her

Mød Lise Kok Petersen, Roskilde Bibliotekerne, der kommer med gode forslag til, hvordan man kommer i gang med FAKTOR og ikke lader sig slå ud af Excel.

Læs interviewet  med Lise Kok Petersen, ”Data er aldrig et facit, men et udgangspunkt for et spørgsmål” her

Kort om FAKTOR

FAKTOR er bibliotekernes fælles business intelligence-løsning, der gør det muligt at tage beslutninger om drift og udvikling af bibliotekerne på baggrund af statistik og brugeradfærd.

I FAKTOR har bibliotekerne mulighed for at tilgå fleksible tabeller og printvenlige og lettilgængelige standardrapporter med data fra forskellige datakilder.

Læs meget mere om FAKTOR her